<<< повернутися | обговорити на форумі >>

                    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                   від 29 травня 2002 р. N 700
                               Київ

                     Про визначення критеріїв
                  віднесення фінансових операцій
                    до сумнівних та незвичних


     ( Додатково див. Рішення Печерського районного суду
                                             міста Києва
       N 2-3296/02 ( v6_02705-02 ) від 23.09.2002 )



     Відповідно до статті 18 Закону України "Про фінансові послуги
та державне регулювання ринків  фінансових  послуг"  (  2664-14  )
Кабінет Міністрів України  п о с т а н о в л я є:

     1. Установити,   що   фінансові  операції,  які  здійснюються
клієнтами фінансових установ,  можуть бути віднесені до  сумнівних
та незвичних за одним з таких критеріїв:

     1) обставини  здійснення  операції  свідчать  про відсутність
зв'язку між операцією та характером діяльності хоча б одного з  її
учасників  або  про  приховання  чи  перекручення  відомостей  про
походження коштів чи про їх власника;

     2) використання  під  час  здійснення  операції  коштів   без
підтвердження джерела їх походження;

     3) здійснення   операції   при   незвичних  або  невиправдано
заплутаних  умовах  (за  рядом   ознак   така   операція   істотно
відрізняється від характерних операцій, що здійснюються суб'єктами
господарювання  у  тих  самих  галузях  і  сферах   діяльності   з
аналогічними групами товарів (робіт, послуг);

     4) наявність обгрунтованої підозри,  що операція здійснюється
відповідно до угоди, яка суперечить законодавству;

     5) сума, на яку здійснено операцію, не відповідає фінансовому
та майновому стану хоча б одного з її учасників;

     6) здійснення операції у зовнішньоекономічній діяльності,  за
якою рівень цін не відповідає рівню цін  на  аналогічну  продукцію
(товари, роботи, послуги), що склався на світовому ринку;

     7) сумарна  номінальна  вартість  операції з цінними паперами
певного емітента перевищує 25  відсотків  статутного  фонду  цього
емітента;

     8) перерахування суми коштів на рахунок особи,  який відкрито
у  банку,  зареєстрованому  в  офшорній  зоні,  або   на   рахунок
анонімного власника за кордоном;

     9) здійснення  попередньої  оплати за імпортними контрактами,
предметом яких є імпорт  товарів  (робіт,  послуг),  на  суму,  що
перевищує   30  відсотків  вартості  товару  (робіт,  послуг),  що
імпортується;

     10) учасником операції є нерезидент,  зареєстрований у країні
(на  території),  яка визнана Групою з розробки фінансових заходів
боротьби з відмиванням грошей (FATF) такою,  що не  співпрацює  із
зазначеною  Групою з питань запобігання відмиванню коштів,  або за
відсутності угоди з цією  країною  про  взаємодію  між   органами,
відповідальними  за  протидію легалізації (відмиванню) надходжень,
здобутих злочинним шляхом;

     11) різке збільшення на рахунку клієнта у фінансовій установі
суми  коштів,  внесених у готівковий формі,  з подальший переказом
цих  коштів  особі,  яка  не  пов'язана  з  клієнтом   договірними
відносинами;

     12) зарахування  протягом  дня  на відкритий клієнтом у банку
рахунок коштів від кількох учасників ринку фінансових послуг,  які
того  самого  дня  різними  способами  переводяться  у готівку або
переказуються  на  інший  рахунок,  унаслідок   чого   на   кінець
операційного  дня  на  такому рахунку не залишається коштів або їх
сума істотно зменшується;

     13) зарахування на  рахунок  або  списання  з  рахунка  особи
коштів  в  іноземній  валюті  за  зовнішньоекономічними договорами
(контрактами), які фактично цією особою не виконуються;

     14) списання з рахунка або зарахування на  рахунок  юридичної
особи  коштів  у  готівковій  формі,  не  пов'язане  з  характером
діяльності цієї юридичної особи;

     15) здійснення операцій, за якими одні і ті самі корпоративні
права,  цінні  папери  та  інші фінансові інструменти неодноразово
продаються і викуповується однією і тією особою;

     16) здійснення операцій з порушенням законодавчо встановлених
термінів розрахунків за експортно-імпортними операціями;

     17) здійснення   операцій   за   умови,   якщо   безготівкові
розрахунки  за  ними  перевищують  еквівалент  50  000  євро   або
розрахунки   готівкою  перевищують  еквівалент  10  000  євро  (за
офіційним  курсом  гривні  до   іноземної   валюти,   встановленим
Національним банком) з:

     обміну банкнот,  особливо іноземної валюти, низького номіналу
на банкноти високого номіналу;

     відкриття вкладу  (депозиту)  на  користь  третьої  особи   з
внесенням на нього коштів у готівковій чи безготівковій формі;

     укладення клієнтом  угод,  пов'язаних  з  купівлею (продажем)
чеків,  дорожніх чеків або інших  подібних  платіжних  засобів  за
готівку;

     зарахування на  рахунок коштів у готівковій формі з переказом
її того самого операційного дня іншій особі;

     переказу клієнтом  коштів  на  певний  рахунок  за  незначний
проміжок часу;

     переказу коштів у готівковій формі за кордон з вимогою видати
одержувачу кошти готівкою;

     зарахування коштів на щойно відкритий рахунок;

     зарахування або списання коштів (у тому числі з  виплатою  їх
готівкою)  особою,  операції  за  рахунками  якої,  як правило,  є
незначними і не здійснювалися протягом тривалого часу (три  місяці
і більше), або нещодавно створеною юридичною особою;

     погашення ощадних  (депозитних)  сертифікатів  на пред'явника
раніше передбаченого договором терміну;

     дострокове погашення  векселів  з  дисконтом   20   відсотків
номіналу і більше за операціями з виконання робіт і надання послуг
нематеріального характеру.

     2. Ця постанова набирає чинності з дня опублікування.


     Прем'єр-міністр України                               А.КІНАХ

     Інд. 29



<<< повернутися | обговорити на форумі >>>