<<< повернутися | обговорити на форумі >>

ПРОЕКТ

 
 

ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ
ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
_______________________________________________________

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

 

_____   2006 року                        м. Київ                                             № _______

 
 
 

Про затвердження Порядку

віднесення кредитної спілки

до групи режимів регулювання

 
 

З метою запровадження ступінчастої диференціації (переліку регуляторних вимог) до кредитних спілок з урахуванням притаманних їх діяльності ризиків, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів тощо, та забезпечення виконання Основних напрямків урядової політики в економічній та соціальній сфері на 2006 рік, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.06 № 42, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України

 

ПОСТАНОВИЛА:

            1. Затвердити Порядок віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання (додається).

            2. Департаменту нагляду за кредитними установами (Оленчик А.Я.) забезпечити подання цього розпорядження до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.

            3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на члена Комісії - директора Департаменту нагляду за кредитними установами Оленчика А.Я.

 

Голова  Комісії                                                                                                 В. Альошин

 
 
 
 

                                                                                              Протокол засідання  Комісії

                                                                                              від                2006  №     

 
 
 
 
 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Розпорядження Державної комісії

з регулювання ринків фінансових

 послуг України

 _____________2006 №______

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Порядок віднесення кредитної спілки

 до групи режимів регулювання

 

В залежності від ризиків діяльності кредитної спілки, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів режими регулювання кредитних спілок поділяються на три групи:

перша група – для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана з високими ризиками;

друга група – для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана з середніми ризиками;

третя група - для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана з незначними ризиками.

Віднесення кредитної спілки до певної групи режимів регулювання відбувається:

            з дати події (внесення інформації про відокремлений підрозділ до Державного реєстру фінансових установ, схвалення Держфінпослуг як колегіальним органом рішення директора департаменту про надання відповідної ліцензії тощо);

            з початку нового звітного періоду  за результатами аналізу звітності кредитної спілки за попередній звітний період;

            з дати, визначеної за результатами проведення перевірки діяльності кредитної спілки.

Кредитна спілка повинна самостійно ідентифікувати дату її віднесення до певної групи режимів регулювання без здійснення додаткових повідомлень з боку Держфінпослуг.

Параметри, критерії ідентифікації дати віднесення кредитної спілки до певної групи режимів регулювання та значення параметрів віднесення кредитної спілки до першої, другої або третьої групи режимів регулювання встановлені в таблиці 1.

 
 
 

Таблиця 1

 

Група режимів регулювання

Параметри

Критерії ідентифікації дати віднесення до групи режимів регулювання

Значення

параметрів

перша

1. Розмір активів,

дата подання звітності

>10 млн. грн.

або,

2. Наявність відокремлених підрозділів за межами адміністративно - територіальної одиниці, на території якої зареєстрована кредитна спілка

дата реєстрації відокремленого підрозділу кредитної спілки в Державному реєстрі фінансових установ

 

або,

3. Провадження діяльності з переказу коштів

дата отримання ліцензії на певний вид господарської діяльності

 

або

4. Питома вага кредитів з великим ризиком (більше 10 % капіталу) в загальному кредитному портфелі

дата подання звітності

> 60 %

друга

1. Розмір активів,

дата подання звітності

розмір від 500 тис. грн. включно до 10 млн. грн. включно

або,

2. Наявність відокремлених підрозділів в межах адміністративно - територіальної одиниці, на території якої зареєстрована кредитна спілка

дата реєстрації відокремленого підрозділу кредитної спілки в Державному реєстрі фінансових установ

 

або,

3. Провадження видів діяльності, які підлягають обов’язковому ліцензуванню згідно законодавства України (крім переказу коштів)

дата отримання ліцензії на певний вид господарської діяльності

 

третя

1. Розмір активів,

дата подання звітності

< 500 тис. грн.

та

2.  відсутність відокремлених підрозділів,

до дати реєстрації відокремленого підрозділу кредитної спілки в Державному реєстрі фінансових установ

 

Та

3. непровадження видів діяльності, які підлягають обов’язковому ліцензуванню згідно законодавства України

до дати отримання ліцензії на певний вид господарської діяльності

 
 

Член Комісії –

директор Департаменту нагляду

за  кредитними установами                                                                  А.Я. Оленчик

 
 
 
 
 
 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

Порядку віднесення кредитної спілки

до групи режимів регулювання

 

            Порядок віднесення кредитної спілки  до групи режимів регулювання  (далі – Порядок) розроблений Державною комісією з регулювання ринків фінансових  послуг України (далі – Держфінпослуг).

 

            1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінка важливості цієї проблеми

 

            З метою запровадження ступінчастої диференціації (переліку регуляторних вимог) до кредитних спілок з урахуванням притаманних їхній діяльності ризиків, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів та на виконання Основних напрямів урядової політики в економічній та  соціальній сфері на 2006 рік, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.06 № 42, Держфінпослуг 27 липня 2006 року прийняте розпорядження № 6044 „Про затвердження Плану заходів по запровадженню ступінчастої диференціації регуляторних вимог до кредитних спілок” та затверджені Загальні засади запровадження ступінчастої диференціації регуляторних вимог до кредитних спілок (далі − Розпорядження).

            Пунктом другим Розпорядження затверджений План заходів по запровадженню ступінчастої диференціації регуляторних вимог до кредитних спілок.

            Пунктом першим Плану заходів по запровадженню ступінчастої диференціації регуляторних вимог до кредитних спілок передбачено розроблення проекту нормативно-правового акта з метою визначення параметрів та порядку віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання.

            Враховуючи вищезазначене, для запровадження ступінчастої диференціації регуляторних вимог до кредитних спілок та з метою визначення параметрів та порядку віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання прийняття Порядку віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання є необхідним.

 

            2. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання

            Визначені проблеми не можуть бути розв’язані за допомогою ринкових механізмів і потребують державного регулювання.

 

            3. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, та розглянути можливість внесення змін до них

            Визначені проблеми можуть бути розв’язані саме за допомогою  прийняття Порядку віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання, яке б врегулювало процедуру поділу кредитних спілок на три групи режимів регулювання в залежності від ризиків діяльності кредитної спілки, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів.

 

Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта, в тому числі здіснення розрахунку очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян, держави внаслідок дії регуляторного акта.

            Прийняття  цього Порядку  дозволить в залежності від ризиків діяльності кредитної спілки, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів кредитних спілок поділити режими на три групи регулювання:

перша група – для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана з високими ризиками;

друга група – для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана із середніми ризиками;

третя група − для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана з незначними ризиками.

Віднесення кредитної спілки до певної групи режимів регулювання відбувається:

            з дати події (внесення інформації про відокремлений підрозділ до Державного реєстру фінансових установ, схвалення Держфінпослуг як колегіальним органом рішення директора департаменту про надання відповідної ліцензії тощо);

            з початку нового звітного періоду  за результатами аналізу звітності кредитної спілки за попередній звітний період;

            з дати, визначеної за результатами проведення перевірки діяльності кредитної спілки.

Кредитна спілка повинна самостійно ідентифікувати дату її віднесення до певної групи режимів регулювання без здійснення додаткових повідомлень з боку Держфінпослуг.

Параметри, критерії ідентифікації дати віднесення кредитної спілки до певної групи режимів регулювання та значення параметрів віднесення кредитної спілки до першої, другої або третьої групи режимів регулювання встановлені в таблиці 1 (нижче).

 

            5. Визначення цілей державного регулювання

            Метою державного регулювання є встановлення Порядку віднесення кредитної спілки  до групи режимів регулювання.

 

            6. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей, у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин

 

            Враховуючи норми законодавства, запропонований спосіб є єдиним ефективним способом, оскільки забезпечить дотримання кредитними спілками Порядку віднесення кредитної спілки  до групи режимів регулювання.

            Альтернативні способи досягнення встановлених цілей не можуть бути запропоновані, оскільки Держфінпослуг відповідно до покладених завдань та в межах своєї компетенції може прийняти рішення про встановлення порядку віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання, яке б врегулювало процедуру поділу кредитних спілок на три групи режимів регулювання в залежності від ризиків діяльності кредитної спілки, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів.

 

            7. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей

 

            Прийняття зазначеного Порядку є єдиним способом досягнення встановлених цілей.

 

8. Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного акта

            Розпорядженням Держфінпослуг буде затверджений Порядок, що забезпечить поділ  у залежності від ризиків діяльності кредитної спілки, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів режими регулювання кредитних спілок на три групи. А саме:


            перша група – для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана з високими ризиками;

друга група – для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана із середніми ризиками;

третя група − для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана з незначними ризиками.

Віднесення кредитної спілки до певної групи режимів регулювання відбувається:

            з дати події (внесення інформації про відокремлений підрозділ до Державного реєстру фінансових установ, схвалення Держфінпослуг як колегіальним органом рішення директора департаменту про надання відповідної ліцензії тощо);

            з початку нового звітного періоду  за результатами аналізу звітності кредитної спілки за попередній звітний період;

            з дати, визначеної за результатами проведення перевірки діяльності кредитної спілки.

            Кредитна спілка повинна самостійно ідентифікувати дату її віднесення до певної групи режимів регулювання без здійснення додаткових повідомлень з боку Держфінпослуг.

            Параметри, критерії ідентифікації дати віднесення кредитної спілки до певної групи режимів регулювання та значення параметрів віднесення кредитної спілки до першої, другої або третьої групи режимів регулювання встановлені в таблиці 1.

Таблиця 1

Група режимів регулювання

Параметри

Критерії ідентифікації дати віднесення до групи режимів регулювання

Значення

параметрів

перша

1. Розмір активів,

дата подання звітності

>10 млн. грн.

або,

2. Наявність відокремлених підрозділів за межами адміністративно - територіальної одиниці, на території якої зареєстрована кредитна спілка

дата реєстрації відокремленого підрозділу кредитної спілки в Державному реєстрі фінансових установ

 

або,

3. Провадження діяльності з переказу коштів

дата отримання ліцензії на певний вид господарської діяльності

 

або

4. Питома вага кредитів з великим ризиком (більше 10 % капіталу) в загальному кредитному портфелі

дата подання звітності

> 60 %

друга

1. Розмір активів,

дата подання звітності

розмір від 500 тис. грн. включно до 10 млн. грн. включно

або,

2. Наявність відокремлених підрозділів у межах адміністративно - територіальної одиниці, на території якої зареєстрована кредитна спілка

дата реєстрації відокремленого підрозділу кредитної спілки в Державному реєстрі фінансових установ

 

або,

3. Провадження видів діяльності, які підлягають обов’язковому ліцензуванню згідно із законодавством України (крім переказу коштів)

дата отримання ліцензії на певний вид господарської діяльності

 

третя

1. Розмір активів,

дата подання звітності

< 500 тис. грн.

та

2.  Відсутність відокремлених підрозділів,

до дати реєстрації відокремленого підрозділу кредитної спілки в Державному реєстрі фінансових установ

 

та

3. Непровадження видів діяльності, які підлягають обов’язковому ліцензуванню згідно із законодавством України

до дати отримання ліцензії на певний вид господарської діяльності

 

9. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

            Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта  не очікується.

            Оцінка можливості впровадження акта Держфінпослуг та виконання вимог Порядку кредитних спілок висока.

            Шкода кредитним спілкам у разі настання очікуваних наслідків дії акта не передбачається. 

            Державний контроль та нагляд за дотриманням вимог акта  здійснюватиметься постійно.

             Контроль за дотриманням регуляторного акта є складовою частиною державного регулювання та нагляду за діяльністю кредитних спілок та здійснюється Держфінпослуг.

            Реалізація  регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових  витрат із Державного бюджету України.

 

            10. Обґрунтовано довести, що досягнення регуляторним актом встановлених цілей є можливим з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, громадян та держави

            Витрати коштів та часу для суб’єктів господарювання та держави є мінімальними.

            Очікувані наслідки дії регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди   кредитним спілкам.

 

            11. Обґрунтовано довести, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені

            Результативність регуляторного акта виправдовує ті мінімальні матеріальні витрати та час, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого Порядку.

 

            12. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні  особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги

            Прийняття запропонованого регуляторного акта надасть змогу запровадження ступінчастої диференціації (переліку регуляторних вимог) до кредитних спілок з урахуванням притаманних їхній діяльності ризиків, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів тощо, використовуючи мінімальні існуючі ресурси Держфінпослуг.

 

            13. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта

              Ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта немає.

 

            14. Обґрунтування строку чинності  регуляторного акта

            Обмеження строку дії регуляторного акта немає, що надасть змогу розв’язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Строк дії Змін – відповідно до законодавства після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

 

            15. Визначення показників результативності регуляторного акта

            Надходжень до державного, місцевого бюджетів та державного цільового фонду, що пов’язані з дією регуляторного акта, не передбачається.

Дія регуляторного акта поширюється на всі кредитні спілки;

            Рівень поінформованості кредитних спілок з основних положень  регуляторного акта високий.

 

Визначення заходів, за допомогою яких  здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта

            Стосовно регуляторного акта Департаментом нагляду за кредитними установами Держфінпослуг послідовно здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта, що включає виконання заходів з відстеження результативності та підготовку й оприлюднення звіту про відстеження результативності з використанням статистичних даних та соціологічних опитувань.

            За дотриманням вимог регуляторного акта здійснюватиметься постійний контроль Департаментом нагляду за кредитними установами Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України.

            Аналіз регуляторного  впливу  підготовлено  Департаментом нагляду за кредитними установами Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (м. Київ-001, вул. Б.Грінченка, 3, тел. 235-51-31 web-сторінка: www.dfp.gov.ua ,  info@dfp.gov.ua).

 
 

Голова  Державної комісії

з регулювання ринків фінансових

послуг України                                                                                      В. Альошин

 
 
 
 



<<< повернутися | обговорити на форумі >>>